همشهری‌آنلاین: هشتادو چهارمین شماره ماهنامه فرانسوی زبان رُوو دو تهرانRevue de Téhéran، وابسته به موسسه اطلاعات، در هشتاد و چهار صفحه منتشر شد. در پرونده این شماره اولین بخش از معرفی استان آذربایجان شرقی آمده است.

رُوو دو تهران

هشتادو چهارمین شماره ماهنامه فرانسوی زبان رُوو دو تهران در پرونده این شماره رُوو دو تهران اولین بخش از معرفی استان آذربایجان شرقی آمده است.

معرفی کلی استان آذربایجان شرقی: طبیعت، صنعت و کشاورزی، نگاهی به تاریخ کهن آذربایجان، تبریز و غنای فرهنگ ایرانی آن، روستای صخره‌ای کندوان در آذربایجان شرقی و گوشه‌ای از رسوم غذایی آذربایجان، عناوین مقالات اصلی این بخش می‌باشند.

در بخش فرهنگ، مقالاتی با عنوان‌های نگاهی به سابقه هنری خانم منصوره حسینی، مهر، اسطوره ایرانی، مهاجرت افغان‌ها به ایران، پرویز شهریاری، چهره برجسته ریاضیات نوین کشور، تفسیر آیه نور از علامه محمد حسین تهرانی، گزارشی از نمایشگاه زنان هنرمند در قصر شامرول فرانسه و گزارشی از نمایشگاه دیوارنگاری‌های سول لوویت در مرکز پمپیدو پاریس گنجانده شده است.

علاقمندان می‌توانند مطالب و مقالات تایپ شده خود را در موضوعات مرتبط با ایران و اسلام به زبان فرانسه جهت بررسی و چاپ در ماهنامه، به آدرس روزنامه اطلاعات و یا نشانی الکترونیکی mail@teheran.ir ارسال و پیشنهادات خود را با شمارة تلفن 29993615 و یا با مراجعه به سایت مجله به آدرس www.teheran.ir مطرح نمایند.

کد خبر 189992
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز